Separationsångest!

Idag åker jag hem till Värmland...och jag kommer inte tillbaka till stan förrän den 9e januari. Fattar ni hur länge det är?! Jag kommer juh dö någonstans där...även om jag kommer kunna fördriva tiden bra i Indien så kan det nog bli tufft! Är det nu jag ska lägga mej ner på marken och sparka och skrika att jag inte vill eller? :) Eller vill, vill jag...men jag skulle vilja ta med en hel drös människor hem. Jag har vant mej vid att varje dag ha en massa människor omkring mej, är inte dom här så är jag där...men riktigt så tätbefolkat är det inte i Sunne eller Torsby. Att min lägenhet har varit invaderad av diverse olika människor i höst tycker jag bara är roligt och jag vill gärna att ni skulle vara här oftare.
Det som faktiskt ska bli skönt med att komma hem ska bli att få träffa mina hemma-,och flyttadekompisar! Det var ett tag sen nu...har inte orkat åka hem så mycket i höst eftersom det har vart nog att pyssla med ändå. Jag ska få träffa mina bäbishundar idag också, ingen av dom är bäbis men dom är små! Jag har planerat att bosätta mej vid pianot direkt jag kommer hem...måste juh lära mej den där himla Pianot-låten. I alla fall så långt som David har visat mej. Har juh några att försöka ta ut noter på också...men det är väl mer eller mindre hopplöst skulle jag tro! :)

Jag undrar om det är snö hemma?
image17 

Kommentarer
Postat av: Lotto

I watch the distant lights along the runway disappear into the evening sky. Oh you know I'm with you on your journey, never could say goodbye.

It's not the sun you're trying to find, something else is on your mind. You need a little space and time to break away. It's not the place you're going to, it's just a phase you're going through. Though I won't stop you, I don't want you to?

Break away, fly across your ocean. Break away, time has come for you. Break away, fly across your ocean. Break away, time has come...

For you to awaken in another country, greet the morning under foreign skies. Leaving me to face another Monday, it's not easy to get by...

Separationsångest? Ja tack! Tänk va härligt livet är när man inser hur mycket man har att sakna, och hur många ställen på jorden det finns där ens hjärta känner sig precis som hemma :). Konstigt nog är det väl där man känner sig som mest hemma som man inser HUR GALEN MAN KOMMER BLI INOM EN VÄLDIGT SNAR FRAMTID! Älska eller hata sin hemstad? jag är väl nånstans där emellan :p Men en sak att komma ihåg kära vän, när man går där i tristessen, är

"Underskatta inte värdet av att göra Ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra."

2007-12-19 @ 23:11:55
Postat av: Josef!

Tjena Sandra/Dandrikk/Runken!

Hoppas du har det bra i Indien och allt. Rivningsarbetet går bra, vi ska bara plocka ner den där hyllan som står för din säng och installera ett akvarium! Tänkte fixa till det som i Salmon Dance-videon faktiskt, Andreas hjälper till! God Jul önskar vi från Götgatan 23 (soon to be gone) ^^

(jag antar att du vet att jag skojar, men jag får väl försäkra mig genom att skriva här nere att det bara var ett skämt) Så nu var julen gjord!

2007-12-26 @ 21:19:51
URL: http://mrjosef.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0