Skrivaexaminationsarbeteordlista

Nedan följer en ordlista man kan komma att behöva när man skriver ett examinationsarbete som man inte är nöjd med:

brödtext: en skiva bröd med sitt namn skriver i kaviar.

Grön tråd: vaddå "se till att ha en röd tråd genom hela arbetet"? Jag har använt mej av en grön och du vet inte vad det är...

Knuten: Det är jag som är Knuten i arbetet!

Fet stil: Är när man lämnar in arbetet och är pimpad till max i snyggaste kläderna och high-maken!

Syftningsfel: Kan göra det hela såå mycket roligare men är dock inte godkänt av läraren!

Referenlista: Man kan välja att skriva upp sin svartalista. 

Fakta: "Jag tycker att..."

Inlämningstid: Är det titeln på en låt eller? Typ som "Tid att gå vidare" med Uno Svenningsson...

Hur svårt kan det nu vara att skriva ett VG-arbete??!

image13 


Kommentarer
Postat av: The Knot

Det är jag som är Knuten i arbetet!!! :p

2007-12-03 @ 16:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0