Frågan vi alla borde ställa oss!

Hur kan man känna att en fis är på väg? Förutom när det är så illa att man får ont i magen (fis-på-tvären-senariot)...En fis är juh egentligen bara en bomb av illaluktande luft som vandrar genom det härliga kroppssystemet! En fråga på samma tema är juh varför fisar låter så olika...att dom luktar olika kan till och med jag förstå...men att dom låter olika!! Det borde juh inte vara så stor skillnad på ens egen kroppsöppning att det kan låta på så många olika sätt! Eller kan det det? Om man tog kort...skulle man då se någon skillnad?

En annan sak som ständigt surrar runt i mitt huvud (i alla fall när jag inte har något bättre för mej) är hur tänder bildas...När man tappar en tand, har det alltid funnits en ny under mjölktanden då? Eller har den bildats precis innan tappingsfasen av den gamla? Ligger den nya tanden och vilar låångt nere i tandbenet för att sedan trönga upp och blomma ut till ett redskap att tugga med?

Jag förstår inte...vem kan svara innan jag tappar förståndet?! Snälla hjälp med svaren, innan jag bryts ned i små flisor av mitt jag! Jag kan inte tänka klart innan jag får svar...Vem kan ge mej svar?? Vem?!

image10

Kommentarer
Postat av: Böghästen (Josef, that would be!)

Hej kära husmor!
Jag kan ge svar på tandfrågan men inte på fisfrågan. Fisar är något som jag och Andreas har forskat i en längre tid utan vidare resultat, vi har dock inte ännu prövat att filma, det får bli nästa projekt!

Med tänderna är det såhär; tänder kan uppkomma lite var- och hur som helst. Själv har jag tänder i mellangärdet (dvs mellan joystick och bakdel). De ligger i magen och gör ont för att sedan tränga ut och bilda små gaddar som jag sedan kan sitta på, utan att få ont även om underlaget är hårt; t ex asfalt! Det kanske även kan ge någon slags förklaring till varför åtminstone MINA fisar låter olika från gång till gång.

Cheers.

2007-11-25 @ 18:57:29
URL: http://mrjosef.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0