"Du ska veta att jag saknar dej..."

En sång...töntig typisk svenskpoppig töntsång med världens mest användbara refräng. "...det finns känslor som aldrig tar slut..." För mej passar den på så många också, ibland en ledsam, tung saknad...och ibland en lätt pirrig längtan. "Du ska veta att jag inte glömt..." Allt påverkar en, formar en till den man är och det och den man är är inget konstant utan det man är kommer alltid vara under ständig förändring. "...det finns bilder som aldrig suddas ut". Att påverkas av sina vänner är för mej inget negativt alls, för det handlar inte om att inte stå för vad man är, vad man tycker och hur man vill se ut...det handlar om att vara en person som trivs med sej själv bland andra människor som betyder mycket för en. Varje dag lär jag mej något nytt och jag törstar ständigt efter saker som kan utveckla de drag som jag redan har och står för. Jag vill kunna känna mej säkrare, smartare, snyggare...jag vill gå framåt i livet med ett barns sug efter att nå nya höjder. Att sätta sej ner och tänka, som jag gör nu, om vad till exempel dagen eller veckan har gjort för en själv som person kan vara ganska spännande och underhållande. När man ser de små dragen hos en själv, som justerats lite, och ibland till något helt otippat, kan i alla fall jag bli både förvånad och ibland till och det händer till och med att jag drar lite på munnen. 

Så...vad har den här veckan gjort med mej hittills? Jag har blivit lugnare när jag är ensam och kanske lite mer bubblig när jag träffar folk. Jag har lärt mej att (eller jag håller på) acceptera att jag inte vet allt om alla, hela tiden och att jag faktiskt inte behöver göra det. Det bör dock tilläggas att jag är född nyfiken och nyfikenhet är en känsla som är nog så svår att trycka ner eller hålla i styr! :) 

Dumma, dumma lilla David...varför kommer du inte och pratar skit med mig hela nätterna, gråter, kramas och skrattar...busar, minns och är? När studenten nalkas dyker du alltid upp i mitt huvud...för det var du, jag, Max och Lina...och jag tror att det är så som en människa ska ha det...

"Vad gör du nu för tiden? Varför hör du aldrig av dig? Det var alldeles för länge sedan vi sågs..." 

"Jag har fått för mig att jag sett dig, jag har ropat ditt namn. Jag har sprungit rakt fram mot en främmande famn..."

"En del av mitt hjärta kommer alltid slå för dig!"

image42

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0