En en vecka gammal blogg...som bara inte har blivit utlagd... :)

Lantispoängens mästare!


Flickan som är lite coolare än alla andra (det vill säga mig) har idag gjort sig förtjänt av sin coolstämpel! Vad har jag då gjort för att förtjäna den, kan ni juh undra... och då kan jag svara att jag har gjort en massa coola lantis saker med min pappis. Jag började min eftermiddag med pappa hos hans sambos föräldrar där jag fick tårta och kakor (och detta för att Curt hade fyllt år). Efter det åkte jag och pappa hem för att hämta hans mycket ocoola Volvo 945... saken är den att imorgon (fredag) ska den besiktigas och dragkroken är major sönderrostad och måste därför bytas (annars blir inte bes.gubben glad). Pappa skruvade och jag hissade domkraften upp och ned, plus att jag fick den stora (jävla) äran att städa bilen på insidan... jag skruvade inte men jag var allt med i krokarna och pillade! :) När vi ansåg oss vara klara smällde pappa igen bagageluckan... och vad upptäckte han då?! Jo, en stor glipa mellan bakrutan och dess ram... fönstret hade alltså släppt! Detta nya problem, som inte heller skulle göra bes.gubben så glad, skulle ta alltför lång tid att fixa så vad gör vi? Vi lagar bilen i sann Värmlandsanda och limmar helt enkelt fast listen tillbaka på rutan... för då syns det inte att fönstret inte sitter fast! :) Det är så vi jobbar i skogen, kan/vill man inte laga ordentligt funkar det alltid med lim, silvertejp eller pop-nit...


Efter allt skruvande, trixande och pillande kom pappa på att JAG skulle få hjälpa honom att köra ensilage(eller vad det nu var)balar med stortraktorn. Förutom det coola faktum att JAG fick köra stortraktorn så hade denna en mycket vacker och grön gripklo som man skulle lyfta balarna med! Jag fick inte köra gripen... men jag var nöjd över att bara köra det åkdon som detta starka, mäktiga och gröna ting satt på. Jag rejsade både på vägar och åkrar... och som vanligt var jag grym på det jag gjorde! (Ego...? Inte ett dugg! :p) Jag fick tejpa och skutta lite på åkern också... för man skulle tydligen göra det om man pysslar med sådana lantisprylar. De sista poängen för dagen drog jag in genom att hjälpa pappa med att ta in hästarna, inte så glammigt men väldigt mysigt eftersom vi har två fölbäbisar!


Om jag lämnar alla dessa grabbiga och coola saker för en stund kan jag också nämna att jag har klippt mig idag. Mitt hår är way mycket kortare än vad det brukar vara... men jag tror nog att det blir snyggt! Det är kul att någon äntligen vågar klippa mitt hår i någon annan frisyr än den jag alltid har haft... Dessutom köpte jag ett hårpulver och jag tror att det är magiskt, för det kan till och med ge mitt hår en ordentlig volym som faktiskt håller i mer än tio minuter... GIVE ME FIVE alla frisörer där ute!


Jag har faktiskt också fått delegering på insulin idag. Jag har stuckit en annan människa i både mage och finger... läskigt men sjukt kul... så nu får jag gör det HELT själv också! :)



Med andra ord... en mycket bra dag!


Nu ska jag sova... dejt med Emelie imöra...


Natti!


Min utsikt från traktorn...det skakade dock så mycket att bilden blev dålig :)Och här är traktorn själv...


Sorry att jag inte orkade vända på bilderna! :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0