Home on the ranch!


Jag kom hem till Värmland, träffade brudarna, såg när brorsan gick på bal. Efter dessa två dagar åkte jag och mamma ner till stan (Linköping) för att flytta mina saker till min nya lägenhet, detta tog hela lördagen och söndagen. Nu är jag återigen hemma i de Värmländska skogarna, där mygg- och älgbefolkningen är större än människorna. Jag vill vara i stan!!!


Imöra ska jag börja jobba på mitt sommarjobb, hemtjänsten i Sunne, och självklart ska det bli kul att prova på ett nytt jobb men jag är också väldigt nervös inför allt ansvar. Jag hoppas innerligt att tanterna och gubbarna ska bli charmade av den rödhåriga lilla tjejen från hemtjänsten. Om det är någon som trots min redogörelse för vilket jobb jag ska vara på i sommar inte fattar vad jag ska göra så kan jag förtydliga detta genom att säga att jag ska torka bajs, koka gröt, städa, vara trevlig, köra bil, längta efter Erik, sakna Linköping och älska att vara nära mina hemmakompisar! Apropå det där med att torka bajs så Erik tipsade om en bajsskala som tydligen ska finnas... måste checka detta på Google... för det låter juh stört kul! Då kan jag sitta på lunchrasterna och diskutera bajs i coola termer (om de nu är så coola)!


Jag tror att det kan bli en bra sommar... det enda som känns riktigt jobbigt är att min pojkvän är en massa mil bort. Jag vet att vi kommer att träffas en hel del i sommar, men är jag kär så vill jag vara med den jag är kär i hela tiden. Det värsta av allt är att behöva sova själv! Vem har kommit på en så dum idé?! Jag vänjer mig jättesnabbt vid att ha någon som ligger och svettas bredvid mig i min 90 säng när jag (också mycket svettig) befinner mig i drömmarnas land. Om jag vaknar mitt i natten, eller för tidigt kan jag bara vända mig om och krypa närmare och slutligen somna om. Jag kan leka monster-Sandra innan vi somnar, be dig att berätta om något (vad som helst), tvinga dig att massera mig (som du iaf påstår att du tycker är okej) eller bara tycka om dig!


´Nu har ni fått en snabb uppdatering om hur kasst/bra det kan vara i Värmland. Det är egentligen inget fel med att vara här... förutom att det finns en massa saker som lockar väldigt mycket i min stad, Linköping...


Nu ska jag gå och putsa klart fönsterna på altanen, mamma ska ge fattig mig lön för denna handling!


Ha de gött!


Kommentarer
Postat av: Micke

Men, sådana saker gör man väl inte i Värmland? Enligt min erfarenhet (alltså när vi hälsade på dig och Madde förra sommaren) så åker man på sightseeing, badar, klappar hästar och går på logfest. Dessutom lever alla värmlänningar av att sälja honung och loppisprylar vid vägkanten.



Kram

Micke

2008-06-10 @ 01:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0