Uppdatering

Får jag tänka på dig flera timmar om dagen? Får jag vilja vara hos dig? Får jag hålla dig i handen ute på stan?


Jag har mött en person på vägen som med enkel charm och humor har fått mig att tänka på honom. Jag har mött en person under våren som gör att jag blir mer töntig än vanligt. Jag har mött en person mitt i livet som just nu gör livet något bättre. J


Jag är lite knäpp just nu... för det första fick jag reda på att jag har klarat båda mina resttentor i engelska (och jag trodde att jag var helt körd på språkfärdighetstentan), jag har en pojke att fundera över, jag har fått sommarjobb, fixat ny lägenhet och har skrivit en del på min b-uppsats som ska va inne till veckan. Just nu verkar det som att det mesta löser sig ganska fint! Som om inte allt vore nog bra så är det vår men inte alltför kasst (k.a.s.t eller vad säger du Qsin?) väder, alla blommor och buskar och träd och gräs har slagit ut och det både luktar gott och ser fint ut. När jag är klar med uppsatsen ska jag bosätta mig ute i solen... kanske på en balkong med fin utsikt, långt ner i stan? ;) Så om det finns någon som kan skänka mig lite motivation till att faktiskt sätta mig ner och skriva klart min uppsats är ni/du hjärtligt välkommen.


I min uppsats ska jag skriva om de nationella proven i svenska b och svenska som andraspråk b, det är nämligen samma prov för de kurserna och jag tycker att det är lite konstigt. Skillnaden mellan eleverna i de två kurserna kan vara så stor att vissa bara har läst och haft svenska i sin närhet i 4 år medan andra kan ha pratat och läst svenska i 17 år! Det är stört!! Visst, det är väl rättvist för dem när de ska söka in till universitet fast ändå inte, de har juh inte fått chansen att plugga lika länge, och om man sen tar i beaktande att eleverna med utländsk bakgrund kanske har haft det överjävligt blir det ännu mer konstigt. Svenska som andraspråk har blivit ett eget ämne med en egen kursplan och vad jag vet har alla andra kurser ett eget slutprov, inte samma som något annat ämne. Tänk dig att du flyttar till t ex Frankrike efter att ha läst franska i 3 år och att du, när du kommer dit, ska skriva motsvarande nationella prov på franska! Jag skulle inte klara det, inte en chans! Skillnaden där är väl att du har läst svenska i Sverige och därmed inte fått ditt nya språk gratis från omgivningen men jag tror att det skulle bli rätt så tämligen svårt ändå. Så nu har jag gjort en kort sammanfattning av de funderingar jag vill ta upp i min uppsats, får se vad min handledare tycker om två veckor. Wish me luck!


Nu måste jag gå och sova. Kände att jag var tvungen att uppdatera läget lite, det var ett tag sen sist.


Sov gott!

image46

Kommentarer
Postat av: Micke

Först skriver Sandra att hon tänker extra mycket på en kille och längre ner så är det reklam för barnskor. Ska vi ta det som ett tecken? :-)

2008-05-16 @ 01:20:30
Postat av: Micke

Fast nu halkade jag in igen och nu är det tyvärr reklam för kvinnofridslinjen.

2008-05-24 @ 01:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0