Tänker

Fjärde bästa brassbandet i Sverige...vi slog Malmö brassband! Är vi så bra? Hornsektionen äger klangen ni andra saknar. Lite sömn, alkohol, tårar, skratt...gamla minnen, nya vänner, engelska...Värnamo...

Jag ska bli sambo och det känns stört bra och helt overkligt. Att ett kvart-i-tre-ragg från Plaza kan få mig att må så bra och känna mig så trygg är en sinnessjuk tanke som aldrig kommer kännas av någon annan än de som upplevt det. En prins fångade mig med sina metspösdanser och jag nappade...TUR... Att det kan gå från ett eventuellt kk-förhållande till något om gör livet bäst gör att hela jag skiner upp vid blotta tanken på det! Hoppas att det inte blir något strul med att få lägenheten...för då blir jag grymt besviken!

Emelie min sköna och sköra, jag vet hur det känns...Jag har är där du är oftare än du tror. I mina ögon onödiga tårar har trillat ner för mina kinder...eller snarare forsat. Ensamma nätter som aldrig verkar kunna söva en tas istället över av tankar om ensamhet och dimmiga fönster. Att öppna ett smutsigt fönster som verkar omöjligt att öppna är enda vägen ut...och när du väl fått upp det är det för litet för att du ska kunna nå människorna utanför...Är det så det känns? För så känns det för mig... När jag säger att jag vet hur det känns syftar jag på det du beskrev för mig i helgen. Jag kommer till exempel aldrig kunna förstå hur det känns att leva minus en lillebror. Du är bara ensam i tanken...men du fyller mina tankar!

Du flyttar väl inte till Riga Lina? Torsby-Linköping är egentligen för långt, Malmö-Linköping också, Riga-Linköping...Jag har hittat en jättefin låt idag, som är du och jag...Flashbacks från vår gymnasietid, för den var verkligen vår! Framträdande minne: festen hos Anna-Lisa. Vi älskade, kramade, grät, skrattade, dansade...vi höll varandra i handen hela vägen hem. Rädda för att något skulle hända om vi släppte varandra...Det finns en obeskrivlig trygghet i dig som bara finns i dig. Vi kommer väl alltid hålla varandra i handen? Snälla...?! I hjärtat finns det inga avstånd för hur skulle jag då kunna leva...

Sången jag hittade idag:

Du springer aldrig ifatt när jag väl är där
Jag vill inte tänka framåt, men e livrädd att fastna här
nu kan det va försent, att säga som det är


Jag testar nya vägar som aldrig tycks ta slut
och jag har försökt att fånga den andra men har aldrig nåt ut
jag vill ha en sista chans, så jag säger rakt ut


jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut
jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut


Jag vet att det är svårt över telefon
när jag va dig nära, vill du därifrån
jag vet att du har tänkt
men berätta hur du mår


jag försöker träffa andra men det är inte så lätt
jag har försökt att tänka bort dig men det är inte så lött
det är dags att lägga på
men att stanna känns så rätt


och jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut
jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut
jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut
jag vill ha dig nu som jag hade dig förrut


(Melissa Horn feat. Lars Winnerbäck "Som jag hade dig förut") 

Ska vi spola tillbaka tiden och göra om den på exakt samma sätt? Du och jag...hand i hand...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0