Sista kvällen i Riga!

Det har vart en slapp och mysig och rolig helg! I torsdags kväll anlände jag och Fröken Snowqueen (som klarat resan alldeles själva!!) till Riga airport. Ett glatt tvillingpar mötte oss med kramar och skrik i öronen. När vi väl kommit fram till deras enkla boning (ett studentrum på ett hotell) satt vi bara och pratade...tills klockan blev typ tre på natten (Rigatid)...vi gick sen upp klockan sju (eller klockan sex hemmatid). På fredagen var jag och Maria med Maja på en föreläsning om medicinsk historia, mycket intressant...faktiskt! Lina låg då hemma och sov! :) På kvällen blev det rajtantajtan med way too mycket alkohol för oss alla! En huge förfest hemma hos (oss) och sen vidare till Madhouse. Lite skaka rumpa och några öl till!

På lördagen vaknade jag och insåg att jag inte hade några större bakfyllemen från fredagskvällen, däremot mådde alla andra bajsapa...haha...När alla väl lyckats gå upp (typ klockan ett) så gick vid och åt pannkaks/crepes frukost/lunch/brunch och jag tror att alla fick i sig något i alla fall. :) Suget efter vatten hägrade dock hela dagen! Shopping på New Yorker lyste upp hela dagen och en mysig biostund ("He's not that into you"), med coola smaksatta popcorn, lite senare avrundade det hela bra, trodde vi. För efter det blev Maria övertrött! Herregud, hon bara skrattade så jag bara skrattade och att jag bara skrattade triggade henne ännu mer! Det var kul...det kändes dock när jag gick upp vid halv nio i morse. Klockan hann bli en del innan vi skrattat klart och Maja och Linas mamma och pappa skulle komma strax efter nio idag så det var bara att gå upp. 

Idag har vi strosat runt på stan, fikat, fotat, skrattat, mobbats, precis sådana saker som vi alltid gör när vi träffas (och framförallt när systrarnas pappa är med). Något som har genomsyrat hela helgen är en massa ord på latin (jag kanske kan komma ihåg nått) och Rubriks kub (jag kan lösa första och andra lagret (ibland)). 

Det har vart en bäst helg och jag lovar att jag kommer åka tillbaka...men nu vill jag faktiskt träffa min finaste Erik så i morgon tidigt åker vi hem. Jag saknar honom så sjukt mycket att det skaver i min thorax (bröstkorg). 

Pöss å köss

/S 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0