Skräms inte sådär!

I torsdags kom Erik hem vid typ halv 10...från träningen (thaiboxning) alltså. Det första han säger är att han fått hjärnskakning av att han fått ett slag i huvudet (som senare visade sig vara en spark i huvudet)! En minut senare blir han jättekonstig och ställer samma frågor minst 10 gånger var:

Hur länge har vi bott här?

Hur länge har vi vart tillsammans?

Jobbar jag imorgon?

Jobbar jag i helgen?

Har jag stora pupiller?

Jag blev då en aningens skiträdd (när jag väl insåg att han inte skämtade med mig)! Jag ringde till mamma som sa att jag var tvungen att ringa till sjukvårdsupplysningen, and so I did. När jag väl telefonköat klart skickades snart en ambulans för att hämta min vackra prins. Jag konstaterade snabbt att det är mycket värre att sitta fram i ambulansen och vara orolig är mycket värre än att ligga därbak och få vård (med erfarenhet av min barackdykning).

Eriks föräldrar mötte upp på sjukhuset och Eriks minne var HEJ GULDFISK!! En minut efter att han hade blivit undersökt kom han inte längre ihåg att han hade blivit undersökt. Hans minne från ca två månader tillbaka var helt väck! På sjukhuset började Erik att repetera nya frågor:

Har jag blivit röntgad?

Vad väntar vi på?

Åkte jag ambulans hit?

Vem ringde ambulansen?

Hur var jag när jag kom hem?

Plus att han fick tvångstankar om att han var kissnödig HELA tiden! På en halvtimma var han nog på toaletten tre gånger!

Röntgen visade en skugga på min söta pojkes hjärna så därför fick han spendera natten på KAVA. På fredagen visade dock en andra röntgenomgång att det inte var något. PUH!!!! Så nu är han hemma och är lite yrslig och dan...med en viss touch av huvudvärk, men han lever i alla fall. Schack eller pingis ligger närmast i Eriks nya träningsmetoder, för de är inte så speciellt farliga. :)

Idag har även jag varit på sjukhus fast då angående min näsa som har toksmärtat i en vecka nu. Om man kan ha migrän i näsan så har jag definitivt haft det! Idag konstaterade farbror doktorn att jag hade en hudinfektion och skrev så snällt ut stora lila penicillin kapslar till mig. Tack så mycket! 

Ja, så vi är alltså kroppsligt trasiga familjen fast med ett helt och mycket bra förhållande. Jag misstänker att Erik skadade sig för att sympatia med mig efter som jag har mått apa i en vecka nu. :) Vi reder oss i alla fall...

Dagens ordspråk från Knutskij:

"Det är alltid bra att vara med barn, utom ibland" (kommer inte riktigt ihåg hur det var men något sådant i alla fall)

Hoppas alla andra kan skratta åt mina och Eriks missöden...det var det som var meningen i alla fall...och allt jag har skrivit är helt sant även om det kan verka absurt! 

Ha de gött

/S

  


Kommentarer
Postat av: Bekka

Oj! Vilket drama! :) Tur att allt gick bra i slutändan, hade kanske varit lite jobbigt att leva med en kille utan minne :P Bra att det gick med bra med näsan med!

2009-02-01 @ 08:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0