Blommor som terapi

Jag har aldrig riktigt förstått varför en del människor skaffar sig tonvis med blommor, som alla ska skötas på olika vis och därför tar en himla massa tid. Jag tycker om att titta och lukta på blommor och det är ungefär där mitt intresse hittills inte har utvecklas särsklit mycket mer. Jag kan knappt några blomnamn, utom de som växer på ängen och ingår i ett traditionellt midsommar firande, och de flesta växter jag äger dör unga. Tills idag har jag sett på blommor som något vackert med enda funktion att göra hemmet lite trevligare, men något har hänt...

Sen jag planterade min små blomfrö ute på balkongen har jag helt plötsligt upptäckt ett nytt rum för terapi! Mina (larvätna) blomsterbönor kan jag sitta och pilla in i deras spaljé hur länge som helst. Jag njuter av att se dem växa och jag vattnar dem så fort deras vatten har börjat sina. Mina tagetesplantor har jag i princip bara vattnat då jag har varit alltför upptagen av mina blomsterbönor, tills för en vecka sedan... Mina tagetesplantor fick en massa knoppar och är nu i full gång med att slå ut. Två blommor är helt utslagna (hehe, kul syftningsfel) men det ser ut att vara plenty more to come! Terapin jag får ut av dessa konstiga men fina blommor är såklart i kombination med Turbo (min älskade kamera). Jag har trettiotvåtusen bilder på alla stadier i en tagetesblommning och en hel del redigeringstimmar. Att sitta och pilla med både kameran och bilderna från den är terapi på hög nivå...terapi som jag starkt kan rekomendera (förutom när jag inte fattar hur jag ska bära mig åt med redigeringsprogrammet för då blir jag JÄTTEarg)!




En bild som jag har pillat med i minst en timme...





Min absoluta favoritblomma, förgätmigej! Tog också ett tag innan jag blev färdig...







Originalet till bilden ovan.



Att jobba natt gick förresten riktigt bra! Jag blev inte trött förrän runt fem på morgonen och vid den tiden fanns det juh faktiskt en enda på passet. Han jag gick bredvid (eftersom det var min första natt) visade sig vara en av mina gamla faddrar. Det hände ingenting på hela natten... vi städade lite, pillade lite med en av de boende, såg på Paradise Hotel (Joels request) och "Låt den rätte komma in"... Jag tycker fortfarande om att vara vaken på natten!

Chefen ringde för ett tag sedan och frågade om jag kunde jobba imöra för att en kollega har blivit sjuk. Självklart svarade jag ja, alla pengar är bra pengar! Så från att ha en ledig myslördag till att jobba mellan 8 och 15 gick ganska snabbt... Man skola icke klaga!! :)

Nu ska jag gå och nanna!

Kommentarer
Postat av: Andréa

Så fina krot så! Vi får ta en sväng om er nästa gång ja är i stan så jag får se med egna ögon hur det växer!=) Kram!!

2009-07-27 @ 16:09:00
URL: http://hideandseeklove.wordpress.com
Postat av: Andréa

Så fina kort så! Vi får ta en sväng om er nästa gång ja är i stan så jag får se med egna ögon hur det växer!=) Kram!!

2009-07-27 @ 16:09:28
URL: http://hideandseeklove.wordpress.com
Postat av: Andréa

Haha, jag skulle ändra min felstavning men så gick det visst iväg innan..=P Du får många kommentarer nu!!

2009-07-27 @ 16:10:29
URL: http://hideandseeklove.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0