Turbo är hemma igen!

Äntligen är min familj komplett igen...min älskade kamera Turbo kom hem igår, friskare och finare än någonsin! Inte nog med att hans exteriör är helt underbar tar han amazing bilder också! Jag har verkligen utvecklat en mycket beroendeframkallande hobby sen jag köpte kameran och med ett beroende kommer också en (stor) abstinens vid avsaknad av sin drog. Jag provade att ta kort med Eriks digitalkamera men det resulterade endast i en sur Sandra och (enligt mig och med mina mått mätt) suddiga och bleka bilder. Att solen har försvunnit från stan och att regnet då har tagit över är lite tråkigt nu när jag helst skulle vilja vara ute och fota hela dagarna men just nu jobbar jag ändå så pass mycket att jag förmodligen ändå inte skulle ha hunnit eller orkat. Jag har dock fotat lite inne och på balkongen:

 Älskling fick bli första motiv bara för att han är så söt!



 Första knoppen som sprungit ur mina egenhändigt sådda Tagetesfrön


 

En av mina fina luktärtsrankor som jag är mycket stolt över!




Nu syns det inte eftersom att bilden inte är så stor, men zoomar man inte riktigt mycket kan man se vart enda ludd som finns på bladen! Blir mäkta imponerad av vad min älskade kamera kan göra...

Färdigpladdrat om hur mycket älskar min kamera och nu till ett av mina andra glädjeämnen i sommar: min och Eriks kommande resa till Bulgarien! I slutet av augusti pyser jag och babe iväg till Bulgarien (Golden Sands) en vecka. Jag hoppas på en vecka med en massa mys, playa, alkohol (dock i lagom mängder) och sol. Första utomlandssemestern tillsammans med Mr. Right, blir nog inte riktigt samma sak som Strömstad förra sommaren...förhoppningsvis lika bra men på ett något mer exotiskt sätt. :) Jag klagar absolut inte på västkusten...jag älskar det där men det är roligt att kunna alternera Sverige (med tillbehör) med någonting annat. Omväxling förnöjer! Vi har dock planerat att ta en mini-semester upp till Qsin, Johan och Ninni II (eller vad blev det?). "Jag vill trycka på ALLA knappar!!!!"

Jag måste bara nämna det Teenage Talk som jag, Anna och Andrea hade förra helgen...vi parkade våra ack så vackra rumpor ute på balkongen och sedan var det kört. Skvallra mig hit och skvallra mig dit...pojkar och pojkar och pojkar var väl de främsta samtalsämnena. Faktum var att våra kära män valde att inte lägga sig i vårt tjatter utan parkade sina små rumpor i sköna soffan (för att lyssna på Rocka billy på Youtube...HELA KVÄLLEN). Ett sms ledde till spänning som ledde till sluga planer som ledde till något mycket positivt (eller?). Jag hade i alla fall jätteroligt...och god mat (grillspett) blev det juh också! 

Några sista bilder och sen får det vara bra är idag (förhoppningsvis tar det inte tre veckor innan nästa inlägg kommer)...

 

Min absoluta favoritblomma!



Min absoluta favoritpojkvän!



De tre sista bilderna tog jag utan att veta vilka inställningar jag hade på kameran och utan att veta hur de blev...förrän idag!! :)



Tack för visat intresse!





Kommentarer
Postat av: Andréa

Haha...MYCKET positiva saker ledde det till!

Kul o få känna sig lite ung igen för en gammeltacka som jag..; )

Kul också att kameran äntligen är hel..jag är grymt avis och vill genast ha en egen jag med.

Kram på dig o jobba lugnt!

2009-07-10 @ 07:15:33
URL: http://hideandseeklove.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0