Idag

gick jag och Erik upp runt halv 10, drack varsin kopp te och cyklade sedan till Ryd skogen. I drygt en timme spatserade vi runt fem-kilometers spåret samtidigt som Camilla och Uno underhöll oss. Vädret var perfekt...svag sol och en massa vårvärme! När vi kom hem fixade vi lite lunch och vi åt med ett Friendsavsnitt som underhållning. Tyvärr var älskling tvungen att åka till jobbet, vilket i och för sig lämnade mig med tid för tråkiga metodstudier. Jag köpte en dyr bok (obligatorisk kurslitteratur) som är ful (dock grön) och tråkig och inte så givande som man kanske skulle vilja. Shit happens!! Fixa lite i hushållet (i pauserna i alla tv-program) och längta efter Erik blev sedan kvällens melodi. 

Igår var jag och hälsade på Bekka och hennes små. Camilla var också där, hon lyckades underhålla ena bäbisen medan Bekka matade den andra. Jag är sjukt imponerad av hur enkelt mina vänner får det att se ut...att pilla med bäbisar alltså! Jag vågar knappt peta på dom eftersom jag hela tiden oroar mig för att jag ska ha sönder dom på något vis. Trots denna osäkerhet längtar jag (som kvinna) efter att så småningom få mina egna pluttar, men det får nog vänta ett litet tag till. Det är ganska skönt att än så länge bara drömma om det, för i drömmarna är juh allt perfekt! Jag tror dock inte att man kommer att bli besviken på något sätt när drömmen om barn väl slår in, även om allt inte går som i fantasin. Tur är väl det...

I morgon kanske det blir lite blomshopping och eventuellt en liten promenad. Plugg står alltid på schemat så lyckas jag samla den energi jag behöver för det så finns det juh som sagt att göra.

Sov så gott!

/S



Erik när han läser avsnittet om bäbisar!! :)

Kommentarer
Postat av: bekka

snygg bild erik :P

2009-04-20 @ 10:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0