Det blev ingen träning igår

Igår på förmiddagen ringde min chef från Lambohov och frågade om jag kunde jobba natt. Jag var ganska tveksam eftersom jag inte skulle hinna sova så mycket under dagen eftersom jag hade tenta plus att jag skulle börja jobba klockan 12.15 på SFI idag, men tackar jag nej? Icke sa nicke! Så igår pillade jag först lite med hemtentan, sen åkte jag iväg och skrev en salstenta, sen åkte jag hem och sov i cirka en och en halv timma, sen jobbade jag mellan 21.00 och 07.00, sen åkte jag hem och sov i nästan tre timmar, sen åkte jag till SFI och jobbade i lite över fyra timmar och sen åkte jag och Erik och handlade. Jag har med andra ord inte pluggat något ikväll och jag är i ett stort behov av sömn!

Jag blir inte rik men jag blir heller inte lika fattig som förut! :) Dessutom är det så himla, sjukt och underbart roligt att jobba som lärare! Me really like it a lot! Även om jag är trött och lektionen kanske inte går riktigt som jag har tänkt det så är det i slutändan ändå roligt. Eleverna är jättetrevliga och jag känner mig alltid välkommen när jag kommer till jobbet. Jag har definitivt valt rätt yrke!

Jag måste börja ta tag i min träna-två-gånger-i-veckan igen men de senaste veckorna har det bara funnits tid och ork för att ta mig iväg en gång. Nästa vecka kan jag bara träna en gång också eftersom jag ska spela med Lihkören men efter Australien bör jag både ha tid och lust (att bli snygg, inte att träna!).

Nu måste jag studsa (mycket viktigt att just studsa!) i säng för imöra väntar hemtentaplugg och SFI.

Sov så gott! 


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Men....du får inte åka till Australien för då har inte jag någon att träna med :(

2009-11-26 @ 18:27:12
URL: http://bekkka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0