Dumma människor...

Om ni någon dag har tråkigt men ändå inte orkar göra något för ansträngande tycker jag att ni bör gå in på ett forum om  svininfluensan. Det finns verkligen människor som är så dumma att jag (som inte ens vet vilka de är) skäms för deras skull! 

"Mun hustru såg på norsk TV, från 60 minutes, attvarje vaccin skapades i hönsägg.
Så här är det nog djurplågeri i stor skala, tänk på alla ägg som behöv, I TILLÄGG till de man m´normalt kan köpa på butikerna!

Men det gör inget om vi plågar djuren, bara vi slipper undan!"


Jag har egentligen bara en fråga till ovanstående inlägg: Är det djurplågeri att köpa/äta ägg? Vad jag vet är det då inte en enda lite kyckling i äggen som vi äter och då tycker jag att det verkar orimligt att kalla detta fördjurplågeri.

"Skillnaden med denna influensan är vad jag hört att det går så fort att inte penicilin hinner börja hjälpa innan det kan vara för sent. Lungorna kollapsar och fungerar inte. Man kan alltså inte andas själv. Och det finns inte heller tillräckligt många vårdplatser för de som är så sjuka så de inte kan andas själva. I Skåne finns det endast tre platser, och det är i Lund. [...]"

Men dumma lilla gumman (?) penicillin hjälper inte mot virus och dessutom skulle jag vilja ifrågasätta att det alltid bara kommer att finnas tre platser att tillgå på sjukhusen i Skåne. Du tror inte att det situationen kanske ändrar sig? Nej, men det måste väl vara tre platser så länge svininfluensan härjar!

Någon skrev också att hennes barn redan hade fått vaccinationsskador i form av Asbergers syndrom och ADD och då undrar jag om orsaken till deras diagnoser är fastställd? Det verkar mycket konstigt att barn fortfarande vaccineras om det är fastställt att man kan få till exempel Asbergers av det... Jag är mycket tveksam till det uttalandet.

Snabbt konstaterat: Människor i panik är dumma och är värda att kallas för "lilla gumman" och "söta du"! Jag må vara så lagom allmänbildad men att skriva sådana här pinsamheter offentligt (istället för att googla fram information först!) tänker jag nog inte testa. Folk kanske bara driver med de andra på forumet...




Ikväll blir det äta middag med min svärfamilj (?) på Mozzarella, Italiensk restaurang. Snart kommer svärmor och Eriks brors fru (vad är hon till mig då?) och hämtar mig, vi ska gå och kika lite på Vinterljus (fd Novermberljus) innan maten (herrarna är och tittar på hockey). Det blir till att sova tidigt för imöra börjar jag att jobba klockan 07.00 och jag kommer totalt arbeta 10 timmar imöra. Jag bara älskar att jobba delad-tur på söndagar!!

Nu måste jag sätta på mig jackan och pysa!

Ha det då! :)


Kommentarer
Postat av: Emil Ingberg

ROFL ^^

2009-11-21 @ 19:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0