God morgon!

Både igår morse och idag har de ringt från SFI och frågat om jag kan komma och jobba eftermiddag men jag har verkligen inte haft tid och har inte heller tid idag. Igår satt jag och skrev anteckningarna till det mycket, mycket obligatoriska litteraturseminariet som då är i eftermiddag. Jag hatar verkligen att behöva tacka nej till jobb och pengar men framförallt så tycker jag inte om att inte kunna hjälpa till. Idag hade de det tydligen väldigt krisigt på eftermiddagen och jag kan bara inte jobba idag... Jag tror att detta dock är något jag kommer att få räkna med i framtiden också, alltså att det blir struligt med lärare i svenska som andraspråk. Det verkar vara ett tufft yrke som resulterar i en hel del utbrända stackars lärare men jag tror att jag är tuff nog för att klara det!

Igår blev jag nästan klar med anteckningarna till litteraturseminariet, jag ska bara "finputsa" (gör dem läsbara) dem lite nu. Igår fixade jag ocksp lite på min enkät och min synopsis till the Term Paper i engelskan, jag är inte alls sugen på att göra en till uppsats but that's life as I know it! Jag tycker fortfarande synd om er stackare som kommer att fortsätta plugga när jag är färdigutbildad eftersom Ladok med all säkerhet kommer att haverera då. Hittills har jag sedan termin fem alltid haft något som har släpat efter mig och det känns som att det kvittar vad jag gör för är det inte mitt fel så är det någon annans! Så Gud hjälpe er som inte är klara vid jul 2010! :)

Nu måste jag verkligen komma igång med plugget för dagen... lite finslip, lite börja på hemtenta och sen seminarium och återbesök hos farbror doktorn.

Ha en jättebra dag!

Hörs! 


Kommentarer
Postat av: Bekka

Trist att tacka nej till jobb men jag tycker du är duktig som kämpar på med plugget. Gud hjälpe mig alltså :P

2009-11-17 @ 09:37:19
URL: http://bekkka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0