Duktiga mig!

Igår gick jag (på min lediga vecka!) upp klockan 8.00, kokade mig en kopp te och satte mig och läste 60 sidor i min skönlitterära skolbok. Efter att jag hade läst cirka 60 sidor gick erik upp så därför var det lite svårt att fortsätta läsa. Jag åt lite frukost och pillade med lite annat smått och gott innan jag placerade både mig och datorn inne i gästrummet. Igår producerade jag cirka fem sidor text i min c-uppsats (cirka 40 sidor text) i svenska som andraspråk. Det känns som att jag är på väg att komma igång med den nu...jag hoppas att jag hinner färdigt med både den, alla tentor/hemtentor och min b-uppsats i engelska (cirka 15 sidor text). Det skulle vara jätteskönt att bli klar med allting innan Australien för då har jag ingenting som släpar efter mig och därmed endast pengar som ett problem. Jag får nog i och för sig spara min opponering till c-uppsatsen till efteråt, jag måste juh ha någon att opponera emot...

Nu blir det läsa ett par sidor till i min bok (till skolan såklart!) och vid lunch ska jag, Bekka, Elliot och Theodore gå ut och försöka få till ett snyggt julkort. Jag tänker väl kanske inte så traditionella tankar om motiv på julkort, jag tycker snarare att det är roligt om kortet är snyggt och roligt att titta på. Det kan bli svårt med att framkalla en julkänsla nu... tomteluvor är det enda jag kan komma på! Jag hoppas att vi lyckas och att fotografen inte gör någon besviken... Det är i alla fall perfekt väder för att vara ute så ny gäller det bara att hitta ett ställe där tvillingarna inte blir alltför vita (på korten) av solen!

Pluggardags...

Hörs sen!



Min familjs senaste julkort... vi hade inget bra kort där alla barnen var samlade så jag fick fixa ihop ett. (Synd att det blev helt suddigt och kasst! Jag skulle ha grejat det mycket bättre i år!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0