Jag är inte jättebra på det här!

Bekka, Elliot och Theo kom hit en sväng förut och gjorde mig mycket friskare med några muffins. Det jag dock inte är så bra på är att prata med bäbisarna utan att anstränga rösten! Jag kan inte prata med små söta saker med en stämma som inte sliter på mina nyopererade stämband, så om du tyckte att jag var konstig Bekka så var det för att jag försökte lägga band på mig själv så att min röst inte skulle gå sönder. :) Det var jättekul att ni tittade förbi en sväng, och Erik verkade tycka att det var jättekul att träffa Elliot och Thoe också!

Pappa ringde förut och eftersom inte jag får prata i telefon fick Erik agera tolk. Idag har jag haft (har fortfarande) jätteont i nacken, ryggen och bröstkorgen och det enda stället jag har lyckats hitta en förklaring till är nacken (de har förmodligen böjt bak den massor för att kunna se ordentligt). Eftersom pappa jobbar som narkossköterska tvingade jag Erik att fråga honom om varför jag har så ont när jag andas och han kom ganska snabbt på en förklaring som verkade rimlig: För att kunna köra ner röret de ska titta igenom i min hals måste de hälla i ett pulver (eller något) som gör att musklerna slappnar av, men innan de gör det så måste typ musklerna ladda ur i en kramp. Inte konstigt att jag har ont i så fall!!

Erik jobbar natt i natt också så jag försöker hålla ställningarna här hemma... Imöra vet jag inte vad jag ska göra, jag vill att vädret ska bli fotovänligt så att jag kan roa mig med något som inte är alltför jobbigt. Ja, jag är lat men den här veckan får jag inte bli flåsig eller lyfta tungt för det kan ha sönder mina ovärderliga stämband! :) Förstå hur hemskt det skulle vara att bli stum...!

Säg en bild som jag ska redigera? Vet du ingen särskild bild så säg ett objekt eller en person...bland mina 10600 bilder finns det mesta! Jag orkar inte komma på vad jag vill pilla med...

Ha de då!



Mamma vid Hällsjön


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Du var inte konstigt å det var jättemysigt att komma förbi en sväng! Kram

2009-10-25 @ 08:26:14
URL: http://bekkka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0