Verkar som att torsdagar också kan bli tv-tittarkväll...

Efter dagens träning kom Madde hem till mig för att slöglo på tv/tycka illa om dumma folk som väljer att vara med i tv. Först tittade vi på slutet av "Halv 8 hos mig" vilket jag tycker är ett skitmysigt program som jag faktiskt gärna skulle ställa upp i, om jag inte behövde laga god mat. Tänk att få träffa tre nya människor, smaka på deras mat, kika på deras bostäder och ha chans att vinna pengar! Jag skulle definitivt kunna leva med detta... om jag då slapp laga mat (som skulle bli bedömd)...

Det andra programmet gick verkligen under dumpuckon-gör-bort-sig-på-tv kategorin: "Mammas pojkar". Men herregud, att titta på det programmet gör att man känner sig riktigt smart (jag skäms dock lite över att ha tittat på programmet) samtidigt som man gör något riktigt tankebefriat: tittat på dumpuckon som gör bort sig i tv. Det bästa med program som dessa är att man verkligen får chansen att tycka illa om folk som inte kommer få reda på det och därför inte kommer må dåligt för att man tycker illa om dem! Att titta på det här programmet på till exempel en bakis-söndag skulle nog vara det absolut optimala!!

Det tredje och sista programmet för kvällen var "Inlåst", det där programmet där de låser in några stökiga ungdomar på ett fängelse i, jag tror att det är, sexton dagar (eller något). Förhoppningsvis kommer ungdomarna att fatta hur okul det är att sitta i fängelse och att det nog är dags att byta livsstil och karriärsbana. Jag tycker att det verkar vara ett skitbra projekt, de här killarna får en upplevelse med sig som eventuellt kan sparka dem i ändan och få dem av den kriminella banan. Det har flyttat in mentorer åt killarna också, gamla "fängelsekunder" som ska agera stöd åt killarna. Jag hoppas att det går bra för killarna och att andra i samma sits som dem eventuellt kan dra lärdom av programmet (tveksam?)... det är nog svårt att se andra på tv och inse att det faktiskt är så jobbigt som det ser ut...

Nu ska jag krypa ner hos min sambo!

Sov gott allihopa!


Astrid 1?


Eller Astrid 2?


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Astrid 2 :)

2009-10-09 @ 08:01:53
URL: http://bekkka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0