20 h nattarbete på en helg

Jag tänker så himla bra på natten!
Igår natt satt jag och pluggade en hel del och timmarna bara flög iväg! Jag undrar om det är nattatmosfären som gör att det är så enkelt att plugga? Ingen annan än jag är vaken, det är mörkt ute, det finns mycket få andra måsten just då och allt är bara lugnt. Jag har oftast så bra funderingar och tankegångar under nätterna också. Förut upplevde jag bara mitt supertänkande under influens av alkohol och trodde därför att det var alkoholen som talade (vilket det säkert till viss del var) men jag tror faktiskt att jag bara tänker bra på nätterna. I natt har jag dock inte lyckats frammana en enda tanke värd att publicera i bloggen men det kan bero på att jag har pluggat istället... jag har så mycket tid att jag igår natt gjorde läxan tills på onsdag och i natt har jag börjat plugga till en hemtenta som jag ännu inte har fått. Good for you, Sandra!!

Kom förresten på en uppenbarelse som har kommit till mig i natt... I jobbet är jag i kontakt med några personer med Down's syndrom, tror inte att jag har haft att göra med så många med den diagnosen men i alla fall. Nu kan inte jag alla symptom på Down's men den erfarenhet som jag har skaffat mig sedan jag började jobba här är att människor med denna diagnos är varmhjärtade och mycket givande personer. Jag vet inte vad som rör sig i deras hjärnor men om vad jag tror stämmer så skulle jag nog faktiskt inte tycka att det var så hemskt att själv ha den diagnosen. Kännetecken (som jag själv rönat ut): positiva, naiva, omtänksamma, förlåtande, varma, kärleksfulla. Blir de av någon anledning arga eller sårade accepteras snart ett förlåt. Jag generaliserar bara och dessutom utifrån mina egna antaganden (baserade på mycket lite). 

Jag pratade med mamma om Down's syndrom och precis som jag så trodde hon att livet kanske till och med skulle vara lättare än nu om man levde med diagnosen Down's. Jag vill inte att någon ska ta illa upp av det jag har skrivit (mina positiva fördommar) och självklart tror jag inte att livet blir helt problemfritt för personer med Down's, däremot tror jag att problemen ter sig annorlunda och ses på från en synvinkel. Nu har jag nog trasslat ihop hela mig själv... detta var i alla fall en nattfundering som jag har haft i natt. Har jag skrivit något konstigt är det bara att hojta till. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar och att det absolut inte är något illa ment! 

Nu måste jag gå och stryka lite kläder...sista sysslan jag har för natten!

Hoppas att ni sover gott! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0