En perfekt födelsedag!

Helgen har varit jätteskön lite NH och skitsnack med Madde i fredags, lite sommarstuga och lite vin och skitsnack med Bekka i lördags och sedan min födelsedag tillsammans med Erik i söndags!

Min födelsedag började bra med lyxfrukost på sängen, en massa olika frallor, ägg, vindruvor, riktig apelsinjuice (sån i plastflaska) och lite paket såklart. Min älskling prickade helt rätt på båda mina paket: en smoothie-görare och ett presentkort på en massage! Båda sakerna är sådant som jag anser att jag behöver!! På eftermiddagen gick jag och Erik och såg "Flickan som lekte med elden" och när vi kom hem åt vi min favoritmat: stekt makrill med kokt potatis och spenat som efterrätt åt vi marängsviss. Det var en riktigt lugn och skön födelsedag och Erik gjorde verkligen sitt bästa (han tittade på Top Model utan att klaga) för att min dag skulle bli perfekt. Han lyckades!

Tack för alla gratulationer!!

Den här veckan är det en del att göra... litteraturseminarium imöra (förberedelser check), hemtenta tills på måndag ( som jag vill ha klar tills på fredag), komplettering av task-based-learning uppgiften (fixar vi på torsdag), jobba fredag förmiddag på SFI och sen åka hem till kära Värmelandet. Med min nyvunna självdiciplin borde jag hinna med allt... det är dock en förberedelse kvar till nästa veckan men den har jag inte ens kollat på än så det får bli nästa veckans projekt. Jag hoppas att jag orkar börja på hemtentan direkt efter att jag har skrivit detta inlägg men vi får se hur det går med det. :)

Ikväll ska jag och Bekka träna lite Body Toning (step plus styrketräning) eftersom det är tisdag. Tisdagar och torsdagar är våra träningsdagar så fitness, here I come!

Igår var jag, Bekka och Camilla ute och gick en sväng och det var jättetrevligt. När Camilla bestämde sig för att gå hem tog jag och Bekka med tvillingarna till lekparken... så att jag och Bekka fick leka av oss lite!





Som ni säkert ser var vi inte alltför bra på detta (det var skitläskiga leksaker) så vi antar att Elliot och Theodore kommer att vara bättre än oss på detta om några år... pinsamt...

Theodore fick agera fotomodell för mig igen (stackarn):

Mor och son i totalt samförstånd


Theodore


Jag fixade till en gammal på Elliot också.

Har fotat lite allt möjligt i helgen också...det är kul att fota vid sommarstugan!





Den här är helt oredigerad och jag är ganska nöjd ändå!

Jag har massa fler bilder men jag vill fixa lite med dem innan jag lägger upp dem...

Nu kanske jag borde skriva hemtenta i lingvistik... good luck to me!


 


Kommentarer
Postat av: Rebecka

jättefina bilder! och vad fin de oredigerade blomman var! Hehe tjockis-theo :P

2009-09-23 @ 07:40:37
URL: http://bekkka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0