Nu är jag riktigt arg OCH upprörd!!

På tisdag har jag fått en ny tid för min operation! När jag fick informationen blev jag skitnervös (no shit?) men samtidigt väldigt glad... det ska bli skönt att slippa låta som Bonnie Tyler minus sångröst. Jag upptäckte dock att min operation krockar med ett obligatoriskt litteraturseminarium. Det finns två tillfällen till samma bok, det första är på tisdag och det andra är på onsdag. Jag kommer förmodligen inte kunna gå på det på onsdagen heller eftersom läkare sa att jag förmodligen skulle ha ont i halsen (som en ordentlig halsinfektion!).

Jag mejlade min lärare för den kursen och förklarade läget och undrade vad jag kunde göra för att kompensera för min kommande frånvaro. Jag fick precis hennes svar: det finns ingen chans att komplettera, det är obligatoriskt och får därför vänta till nästa höst innan du kan göra om seminariet. Nu kanske ni fårstår varför jag är både arg och upprörd...

Tydligen var det inte engelskainstutitionen som hade bestämt detta utan the "Student Union" som jag inte ens vet vad det är. Vem är den där Student Union och hur ser han ut?! :) (Jag och Lotten har skämtat lite om det och kommit på att det säkert är ett pseydonym för någon) Min lärare skrev att hon skulle prata med sina kollegor om det fanns någon väg runt detta och jag hoppas verkligen att de kommer på ett sätt för jag kan inte vänta tills nästa höst! Nästa höst ska jag läsa sista kursen på lärarprogrammet och för att få börja på den kursen måste jag ha tagit alla tidigare poäng...jag kan alltså inte vänta tills i höst!

Går det inte att lösa det här på något annat sätt får jag hoppas att jag är utskriven från sjukhuset senast klockan 9 på onsdag så jag hinner till seminariet klockan 10. Jag får juh inte prata i stora grupper men det verkar juh skita sig redan här (jag får ta med Lotten som tolk). Går jag dit på onsdag ska de fasen i mig fatta hur absurt det är att kräva att jag är där! Har jag ont ska jag verkligen visa det och jag ska prata så tyst så att ingen hör vad jag säger...ja, jag ska köra martyr-Sandra på dem!

Om det ska vara såhär obligatoriskt som det är så anser jag att det ska behandlas som en tenta och man har rätt att kräva att få göra en tenta minst tre gånger per termin! I det är fallet får jag typ en chans eller göra omtenta om ett år! Skulle man bli påkörd, få svin-influensan, gå på begravning eller andra allvarliga saker så kan man ändå alltså gå på litteraturseminarierna i engelska 3...bara så ni vet! Jag vill slå the Student Union!

Nu måste jag gå och äta en sen lunch!

Höres! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0