Vansinnigt mycket vuxenpoäng!

Efter en mycket trevlig helg hemma i Värmelandet med en massa god mat, familj, Sara, paket, hundar och diverse aktiviteter anlände jag och Erik till Smedjegatan. Eftersom jag fick nya bestick i födelsedagspresent bestämde vi oss för att det var dags att städa ur kökslådorna innan vi parkerade de nya besticken i deras nya hem. Jag skulle kunna säga så här: Det var så sjukt nödvändigt att städa lådorna!

Förutom mina nya bestick fick vi också en massa kött med oss hemifrån och eftersom frysen var ganska full, belamrad med lösa ärtor och dill och frostig så beslutade vi också att frosta av frysen. Egentligen tycker jag nog att det är lite roligt att frosta av frysen...i alla fall om jag får vara med och pilla på isen som smälter. Så nu har vi alltså rena kökslådor och en frostfri, ren frys.

Eftersom vi ändå hade börjat samla på oss en massa onödiga vuxenpoäng städade Erik under diskbänken och bakom spisen också. Snart kan man nog äta mat hos oss utan att behöva vara rädd för att det långt inne i något skåp ligger någon typ av smittsam bakterie. :) Jag har också torkat ur och organiserat vår stora bokhylla också men det är mest för att jag hatar att jag aldrig hittar den bok som jag letar efter. 

Så snabbt sammanfattat: Vi har en ren och frostfri frys, rena kökslådor, rena skåp under diskbänken, rent bakom spisen och en dammad och organiserad bokhylla. Herregud vad vi måste vara vuxna nu...


 I helgen har vi mest varit hemma hos mamma och myst och ätit god mat. I fredags kom pappa, farmor, farfar och lillebror Filip hem till mamma för att fira lilla mig för att jag har fyllt år. Vi fick fläskfilé i svampsås med potatis (jag älskar det) och hemmagjord tårta. Jag fick jättemånga fina paket också, bland annat photoshop (Hurra!), ett polarisationsfilter till kameran, nya bestick (vi har nu reducerat vårt bestickbestånd från sex olika sorter till två), pengar (alltid bra), en Winnerbäck bok, en jättefin tavla m.m. Jag har fått allt jag har önskat mig, jag har dock inte önskat mig så jättemånga saker men några av dem har juh kostat en del. Jag skäms lite när jag vet hur mycket pengar vissa av sakerna kostar...

I lördags åkte jag, mamma, Anders och Erik iväg till Bjälveruds skjutbana för att Erik skulle få testskjuta Anders hagelgevär och Älgstudsare. Erik var grym! Han träffade både den löpande (pappersälgen) och de högtflygande lerduvorna. Att han efteråt var full av adrenalin var väl kanske inte så konstigt... :). I söndags var jag och Erik ute och busade med Smilla (lilla hund) och fotade lite. Smilla älskar när man kastar äpplekart så att hon får springa och jaga dem. Jag hoppas att något utav korten blev något så när skarpa men jag har inte vågot kolla än. 


  Hemtentan är precis inlämnad, grupparbete klockan 14.00, brass klockan 19.00, bilder kommer sen.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Duktiga ni är som frostar ur frysen, vår frys behöver också urfrostas och om du tycker att det är så kul.... :)



Duktig Erik är som träffar en löpande pappersälg :)



Duktig du är som fick in hemtentan!



Så nu var det nog med duktigheter för idag! Trevlig brasskväll!

2009-09-28 @ 15:17:37
URL: http://bekkka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0