Svårt med förstahandkällor...

Vi har inte fått jättemånga instruktioner till c-uppsatserna i svenska men en sak som både examinatorn och handledaren verkar vara ganska noga med är att vi inte får använda andrahandkällor (alltså källor i en bok som kommer från en annan bok). Jag tycker att detta är superlöjligt och ganska svårt eftersom jag nu sitter och letar efter originalkällor från tidigt 70-tal (som är relevanta!). Jag hittar inte böckerna på biblioteket i stan och inte heller på bibblan på universitetet. Jag har sökt efter böckerna på books.google.se men där finns de inte, bara en massa nya andrahandskällor. Jag hoppas att jag får använda mig av dessa modeller (det är två modeller för språkinlärning) ändå... Det är juh i och för sig inte säkert att min handledare tycker att det är relevant heller så...

Jag är jättenervös för att skicka in något till honom eftersom det har gått så himla lång tid sedan jag började (ett år)! Jag är också nervös för att han nu ska säga att han inte tycker att den här undersökningen fungerar trots att han har godkänt den förut. Han sägs vara en riktig språkhitler och därför blir jag också skitnervös eftersom jag inte har lagt någon större vikt vid mina formuleringar än så länge. Jag vill gärna skriva något typ av råmaterial och sedan fixa till språket och allt annat och jag tycker om att få någon typ av kommentar på uppsatserna innan jag börjar fixa med språket eftersom jag vill veta om innehållet är okej överhuvudtaget.

Okej, jag är sjukt nervös...kanske ska försöka skicka in något på söndag eller måndag... I vilket fall som helst så har jag fått jobb! Jag är så sjukt glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Hurra för mig i massor!

Måste fortsätta plugga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0