Kamera

Pappa och jag har pratat objektiv och kameror i närmare i timma! Jag håller på och tittar på ett nytt objektiv, ett macro, och då behöver jag verkligen pappas hjälp. Jag fattar egentligen ingenting...jag vet vad jag vill ha och vad jag vill att objektivet ska göra men jag har inte så stor koll på alla siffror och grejer som säger vad objektivet gör. Till slut hittade vi två potentiella objektiv på blocket som jag nu ska läsa på lite om (läs och försöka förstå). Det skulle vara superroligt att få testa något nytt och då förhoppningsvis komma längre med mitt fotande. Pappa pratade även om att jag eventuellt skulle börja fundera på att byta upp mig från min nybörjarkamera till en som är aningens bättre. Jag har inte råd att göra detta just nu men jag tycker att det är roligt att pappa tycker att jag har blivit så duktig att jag snart kan behöva byta kamera. Han har nu kommit på att Sonys kameror inte är lika bra som till exempel Canons men jag tycker jättemycket om min kamera. Den passar min hand perfekt och eftersom jag aldrig har testat en bättre kamera så har jag inte mycket att jämföra med bildmässigt (det är lite svårt att jämföra med proffsfotograferna).

Just nu hoppas jag att jag snart kommer att vara ägare till ett nytt, bra objektiv!


Idag när jag var och fikade hos Bekka klämde jag av 120 bilder på alla fina barn som var där (Elliot, Theodore och Albert). Jag har dock bara hunnit redigera två bilder men dessa två tycker jag är helt underbara!



Fina Albert och Camilla!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh vilken härlig bild den andra var, en riktig mys bild. Kanske kan få sno den och ha som profil bild på facebook?

2010-05-14 @ 07:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0