Förra helgen var några av mina finaste här

Lina, Maja, Maria och Sara kom och hälsade på här i Linkepink förra helgen. Det var absolut hur mysigt som helst och jag kan inte påstå att vi var särskilt produktiva. Vi pratade en hel dels massa skit, klämde på Kulan, pratade ännu mer skit, uppdaterade varandra om våra lägen (mycket nytt), gick promenader och åt god mat. Det var kuligt att träffa några av mina finaste flickor innan Kulan kommer och förändrar hela livet (på ett positivt sätt dock). Ellen, Astrid och Emelie, jag längtar efter er massor!

Idag har vi gjort en lista över allt som vi behöver/önskar till Kulan. Vissa saker måste man ju ha medan andra kan vara allt från bra-att-ha till ja-men-en-sån-kan-nog-va-kul-att-ha. Med listan försökte vi kolla vad vi behöver inhandla, vad vi behöver hämta och vad vi kanske ska köpa efter att Kulan har kommit. Om det skulle bli bråttom så är det skönt att i alla fall ha pratat igenom det så att Erik också vet och är med på noterna.

Det har förresten hänt nog stort med Erik den här veckan! Eller ja, rättare sagt två saker. Han har klarat teoridelen på jägarexamen. Grattis Erik! Och, tro det eller ej, han har börjat använda almanacka! Han har till och med tagit med den till jobbet! Jag är i chock... jag har försökt få honom att använda en hur lång tid som helst. Jag har fyllt i allt som kommer att hända i "hans" almanacka och sen hänvisat till den när han inte hade koll på datum/tider osv. Igår kom han hem och sa något i stil med: Jag kollade tiderna med jobbet, vänta jag ska bara hämta almanackan, jag antecknade tiderna där. Jag blev nästan rädd och trodde att han ådragit sig en mycket allvarlig sjukdom men han verkar ganska normal idag.

Imorgon ska vi till barnmorskan igen. Mäta lite, lyssna lite... inte vet jag men det blir säkert bra. I helgen är jag på brassresa till Sthlm, och jag känner mig som vanligt mellanpepp. Det blir säkert bra ändå.

Bilder från helgen:


kaffe på Wayne's




skvaller




Pojke eller flicka?




Någon hade glömt sina skor i Domkyrkoparken.




Lina fotar skorna med sin supercoola Ipad. :)




Vårtecken!!




promenix runt Stångån









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0