Hemma och nyser!

Ont i halsen, täppt i näsan (mer än bara gravidtäppan), nyser massor och sen som pricken över i:et har jag sammandragningar rätt som det är. Jag trodde att de skulle bli fler ju mer man ansträngde sig, men min kropp tycker visst om att leka tvärtomleken. Ja, ja... hoppas att jag har rykt upp mig tills på fredag då det är träff med några andra blivande mammor.

Till helgen kommer mamma också. Då ska hon ta med sig vaggan och lite annat smått och gott till Kulan. Idag är det bara 54 dagar kvar till Kulan är beräknad. Sjukt! Tiden får gärna gå lite snabbare ändå...

Efter imorgon (som dock blir ännu en sjukdag) har jag bara fyra arbetsveckor kvar (+ 1 vecka påsklov). Jag antar och hoppas att det är mina sista veckor som matte-, NO- och SOlärare. Det har dock varit väldigt utvecklande för mig. Jag tycker att det är kul med till exempel matte men det är svårt att inför varje lektion vara nervös för att det ska komma en fråga som jag inte kan svara på. Ordbajsarnas konung (eller drottning) klarar i och för sig den biffen ganska bra.

Nu har jag stickat en babyfilt och en barnvagnsgardin. Mina hormoner säger att jag måste... nu behöver jag ett nytt projekt (som jag klarar av). Något förslag? Jag kommer förmodligen inte använda något av det jag har gjort/gör men i brist på stimulering fortsätter jag att sticka. Jag kanske borde lära mig att virka istället... Mamma får nog visa mig i helgen.

Nu ska jag gå och laga mat till mina käre sambo. Jag har inte lyft ett finger idag så det kanske passar att åtminstone försöka slänga ihop något ätbart.

Jag ska försöka uppdatera med magbilder senare idag (om latmasken i mig inte skriker alltför högt!).



Vilken härlig frost det var i söndags (i alla fall på Tyresö).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0