Kulanstatus

Igår var jag och Kulan till barnmorskan. Jag tyckte att det var ett mycket trevligt besök eftersom jag fick veta att allt ser bra ut (jag börjar bli bortskämd med att höra det tycker jag) och att Kulans huvud är vänt neråt. Skönt! Jag hade ingen större lust att åka in på vändningsförsök (även om det skulle vara kul att se hur det går till) och om inte det fungerar planera in ett kejsarsnitt. Min Kula är duktig!

Om nu jag tyckte att det var ett trevligt besök höll nog inte Kulan riktigt med. Hon/han tyckte att det var jätteirriterande när barnmorskan skulle klämma och känna åt vilket håll huvudet var. Genom att måtta sparkar och slag mot barnmorskan visade Kulan tydligt att det inte alls passade att göra den lilla plats som finns mindre. Och med detta sagt kan vi anta att någon brås på sin mor... :).

I helgen var jag lite orolig för att jag tyckte att lilla bebis rörde sig så lite. Det har gått över nu! Från måndag morgon har det varit full action mest hela tiden. Det är en otroligt märklig men samtidigt helt underbar känsla att känns sin bebis ligga och busa inne i magen.

Idag är jag i vecka 34 + 1! Mindre än sex veckor kvar till beräknat datum och bara 8 arbetsdagar kvar (dock med ett lov emellan).  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0