Vårtecken:

blommor (typ snödroppar)

knoppar på buskar

is- och snökonserverat hundbajs

a-lagare på parkbänkar

fågelkvitter

att man kan cykla utan cykelljus till jobbet

värmande sol


Det finns säkert fler vårtecken men dessa är just de jag har tänkt speciellt på. När jag var påväg till tåget hem från jobbet förra måndagen satt det fem a-lagare och kuckilurade i vårsolen. Vid det tillfället fylldes jag verkligen av vårkänslor, hur knäppt det än må vara. De såg ut att ha det ganska trevligt med för den delen.

Idag har jag städat städskåpet och matlådeskåpet, samt sanerat spisen. Det känns riktigt skönt att kunna öppna skåpen utan att allt ramlar ut och utan att jag hittar det jag söker. Och det känns riktigt gött att inte ha en massa mat intorkat i vreden på spisen. Imöra måste jag verkligen plugga men det blir säkert något mer städande eller fixande imöra också. Det är så skönt att få iordning lite hemma tills våren och Kulan är här.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0