Grattis Astrid (och brorsan lite grann)!

Grattis till vinsten i gissa-Kulans-födelsedag, Astrid! Du är, så fort du kan och vill välkommen att komma och träffa Benjamin.

I tisdags bestämde vi oss äntligen för att hans namn blir Benjamin Carl Kjell Edlund.

Natten mellan tisdag och onsdag fick jag och Benjamin sova på Special-BB eftersom han hade gått ner lite för mycket i vikt. Mjölken var precis på väg att rinna till men eftersom lilla bebis var så hungrig blev han så slö och behövde lite tilläggsmat. Då på natten rann mjölken verkligen till och nu känns det som att jag kan knäcka extra som Pamela Anderson vilken dag som helst. :)

Det märks tydlig skillnad på honom nu när han får i sig nog mycket mat för i natt har han sovit i tre-timmars intervall istället för att vilja äta hela tiden. Han har faktiskt lyckats sova i sin vagga hela natten (utom vid matning) istället för att ligga bredvid mig. Det är jättemysigt när han sover hos mig men det är säkrare om han sover i sin egen säng och jag sover mycket bättre också.

Igår lekte jag och Erik med elden när vi bestämde oss för att ta med både Lilo och Benjamin ner på stan för att köpa en glass på Bosses. Det gick superbra och Lilo skötte sig exemplariskt!

Idag kommer Martin och eventuellt hans dotter Thea på besök så det blir trevligt.

Imöra kommer BVC hit och träffar oss och kontrollerar vikt osv. på Benjamin.

Nu är det någon som vaknar och vill ha mat! Bäst att jag går och fixar det innan denne någon blir vansinnig (som sin mamma)! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0