Förkyld och ensam!

Helt ensam är jag ju inte riktigt... dumma lilla hunden ligger bredvid mig i soffan, helt slut efter en löptur med husse och Anton, och Benjamin ligger i sovrummet och sover. Erik är dock inte hemma utan spenderar helgens nätter på jobbet och helgens dagar sovandes i sängen. Eriks jobbanattveckor suger men de gör en del för vår inkomst plus att han är ledig mycket mer nästa vecka.
 
Igår började jag känna att det killade lite i halsen och när jag vaknade imorse hade jag lite ont i halsen och var sådär segsnuvig (varsågod för detaljerna). Jag hoppas att bara är en sån här liten tölig förkylning och att lillskit inte blir sjuk. Han har ju en så liten lillpöjksnäsa att bli snuvig i så den blir ju toktäppt direkt (till skillnad från min storflicksnäsa). Lillsålillebäbse (som han ofta kallas av sin kära mor och far, eller egentligen Jillesåjillebäbse) har busat och pipit järnet idag. Hans nya ljud är att pipa det högsta man kan, helst hela tiden och främst i närheten av andras öron. Han har också skrattat (på riktigt, alltså inte bara lett) mycket mer än vanligt idag.
 
Översikt av en normal dag i Benjamins liv: "prata", dregla, fisa, sova, äta, tugga på sina händer, tugga på saker, rulla från rygg till mage, charmas. Dessa saker är väl i princip det han gör. Vissa saker, som att dregla och tugga på sin händer, händer väl mer ofta än andra men det varierar ändå från dag till dag. Han är söt han, min lille pöjk! I förrgår låg han i min och Eriks säng och jag skulle sätta på honom (absolut inte "han" säger svenskläraren) ett par byxor. Benjamin tycker dock att det är mycket roligare att utöva sitt nya trix rulla snarare än att ligga still på rygg så han vänder sig helt enkelt och lägger av flertalet stinkande brakare mitt framför mitt luktorgan (detta var innan jag blev täppt!). Jag tror att vi får jobba lite på det där med vett och etikett! :)
 
Nu måste jag ägna min näsa lite uppmärksamhet för det kräver den genom att rinna utan att lämna minsta mer utrymme för syreintag. Hej och hå, så kan det gå! Hushållspappersrullen nästa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0