Uppdate på spindelstoryn:

Spindel nummer två har även den mött sin jävla skapare!
 
Jag står i köket i godan ro och har precis publicerat det andra inlägget om spindlarna. Jag går och ställer mig på tröskeln mellan köket och vardagsrummet för att kolla på det knasiga programmet om romer (på kanal TLC) när jag ser att äckelpäckel sitter på öppna spisen. Den har satt sig strategiskt, nära golvet men fortfarande på väggen, svår att träffa och har en alldeles för bra attackposition för min smak. Jag väljer helt enkelt att stå och lurpassa på honom tills han springer ut på golvet (det tar några minuter men jag släpper honom inte med blicken). Han springer så in i snabbt att jag nästan tappar fattningen men så bestämmer jag mig. Jag satsar och sen kastar jag mig framåt och slår flugsmällan i golvet så hårt jag bara kan. DÖD!
 
Nu räcker det med spindelmöten för ett tag framöver. Jag försöker verkligen vara tuff men det är svårt att inte låta flyktreflexen att ta över.
 
Nu ska jag diska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0