Världens bästa pöjk och uttråkad-värmeutslagen-hormonell-mamma

Jag är verkligen så dålig på att hantera värme. Jag vet hur jag ska göra och jag gör det men ändå så tycker jag att värme över 25 grader är pest! Det gör ju inte saken bättre att därtill vara ganska skithöggravid. Benjamin har lekt ute på baksidan och har roat sig själv jättebra (vi började dock dagen med att klippa gräsmattan tillsammans) och jag har suttit bredvid i skuggan och virkat. Han är så fin, min storpöjks Benjamin, men jag orkar ändå inte riktigt med. Han får skäll för småsaker och jag kräver perfekt beteende från honom... men HALLÅ, han är ju bara 3 år! Vi gosar och leker ganska mycket också men det är så många gånger per dag som jag känner att jag är orättvis mot honom. Det är lite tufft nu när Erik jobbar natt och jag är ensam med Benjamin i princip tre dagar på raken och det är så skitarns varmt. 
 
Idag när jag stod och lagade mat kom tårarna. Jag var inte ledsen för något, bara så trött och trött på att vara gravid. Tårarna bara rann och det gick liksom inte att få stopp på dem. Jag grät knappt inte ens utan det vara bara en väldans massa tårar som behövde släppas ut. Benjamin undrade vad som var fel och jag förklarade att bara var som när han är trött och gnällig och bara känner för att gråta. Han köpte det och försökte istället underhålla mig... min fina pöjk. 
 
Jag har förresten gjort x antal koffeinfria islatte till mig och även provat att göra en jordsgubbsslush till Benjamin. Riktigt gott båda två även om ett par korn socker i slushen nog ändå skulle ha gjort den ännu godare. 
 
Jag antar att det blir lika varmt imöra men imöra kanske blir en bättre dag trots allt. Inom loppet av några veckor kommer jag kunna klippa gräset utan att få ont i höfterna/ryggen, kunna bära och gosa med Benjamin hur jag vill utan att få en sammandragning eller "andnöd", kunna rensa mina odlingslådor utan att få akut mjölksyra i benen, få "andnöd" och halsbränna efter 2 minuter... Välkommen till gnälligkärring.com! 
 
Imöra blir nog som sagt en bättre dag... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0